Kombinované oboustranné řemeny CONTI SYNCHRORIB
CONTI SYNCHRORIB jsou kombinované oboustranné hnací řemeny. Jedna strana je tvořena ozubeným řemenem (SYNCHRO), druhá drážkovým (RIB). Ozubený řemen zajišťuje synchronní přesný pohyb a drážkovaná strana dovoluje určitý drobný prokluz při zatížení rázy.
Ozubená strana řemenů může být v profilu HTD nebo STD. Podle požadovaného přenášeného výkonu jsou k dispozici ve standardním provedení se skelnými tažnými vlákny nebo jako zesílené (CXP), případně na zakázku s tažnými vlákny aramidovými (CXA). Strana s drážkovaným řemenem je v profilu PK s roztečí drážek 3,56 mm. Jedná se o zcela speciální řemeny, které jsou vyráběny pouze v několika délkách a šířkách určených počtem drážek.
HTD 8M
STD S8M
Konstrukce řemenů
- Nylonová tkanina
- Zuby ze syntetické pryže
- Skelná tažná vlákna u standardního provedení nebo provedení CXP (na zakázku tažná vlákna aramidová – provedení CXA)
- Drážky ze syntetické pryže
Oblasti použití
Řemeny CONTI SYNCHRORIB byly vyvinuty speciálně pro pohony válců mlýnských stolic, jejichž mlecími prvky jsou páry válců otáčejí se proti sobě různou obvodovou rychlostí.
Tyto kombinované hnací řemeny jsou dokonalou alternativou oboustranných ozubených řemenů, které jsou velmi drahé. U oboustranných ozubených řemenů docházelo navíc k častějšímu poškození kvůli přetížení a nerovnoměrnému zatížení.
Mlecí stolice jsou určené k mletí suchých sypkých materiálů, hlavně k mletí obilí ve mlýnech a ke šrotování krmiv. Je ale možné je použít i k mletí kukuřice, rýže, křídy, některých druhů koření a chemických produktů nebo čistírenských odpadů.
Vlastnosti
- Ozubené řemeny s možností prokluzu na drážkované straně
- Teplotní odolnost podle způsobu použití od −20 °C do +100 °C
- Antistatické dle ISO 9563
- Středně odolné vůči oleji
- Odolné proti stárnutí a proti ozonu
- Vhodné pro použití v tropickém podnebí
- Bezúdržbový provoz
- Nízký obsah PAU kategorie 2 podle AfPS-GS-2014-01-PAK (v případě provedení CXP a CXA)
Značení řemenů
Příklad:
STD S8M-1552-107 PK-30 CXP CONTI SYNCHRORIB (1552 S8M CXP PK30)
První část odpovídá standardnímu značení, které používáme u řemenů všech výrobců:
| Část značení | Popis |
|---|---|
| STD | Profil ozubeného řemenu |
| S8M | Rozteč ozubeného řemenu v mm |
| 1552 | Délka v mm |
| 107 | Šířka řemenu v mm (30 drážek PK: 30 × 3,56 = 106,80 mm) |
| PK | Profil drážkového řemenu |
| 30 | Počet drážek Počet drážek vyjadřuje počet drážek na řemenici = počet žeber (výstupků) řemenu |
| CXP | Provedení řemenu |
| CONTI SYNCHRORIB | Typ řemenu |
V závorce pak uvádíme značení dle katalogu výrobce:
| Část značení | Popis |
|---|---|
| 1552 | Délka v mm |
| S8M | Profil ozubeného řemenu STD a jeho rozteč v mm |
| CXP | Provedení řemenu |
| PK | Profil drážkového řemenu |
| 30 | Počet drážek Počet drážek vyjadřuje počet drážek na řemenici = počet žeber (výstupků) řemenu |
Certifikace
- Tovární osvědčení antistatických vlastností řemenů podle ISO 1813 a ISO 9563 (pdf, 216,88 kB)
- ContiTech vysvětlení problematiky certifikace ATEX (pdf, 119,53 kB)
Poznámka
Všeobecné tovární certifikáty nejsou postačující pro řemeny používané v prostředí s nebezpečím výbuchu.
V případě, že je pro aplikaci vyžadován protokol o provedení zkoušky podle ISO 1813 a ISO 9563, je nutné nám již při objednávce řemenů sdělit požadavek na jejich dodávku včetně certifikátu (při objednávce řemenů přes e-shop napište tento požadavek do pole „Poznámka“ před jejím odesláním). Certifikát vystaví ContiTech po provedení zkoušky ve výrobním závodě.
Soubory ke stažení
Profil výrobce řemenů
Continental je světoznámá značka výrobků a systémů vysoké technické úrovně, vyráběných z kaučuku a plastů v kombinaci s jinými materiály.
Continental je důležitým partnerem všech průmyslových odvětví od automobilového průmyslu, přes výrobu kolejových vozidel, letecký průmysl až po konstrukci strojů a přístrojů. ContiTech je součástí koncernu Continental AG, který s více než 100 výrobními závody ve všech mezinárodních lokalitách a více než 85 000 zaměstnanci patří k největším firmám v Evropě.
Jsme autorizovaným distributorem firmy Continental ContiTech Power Transmission Group pro Českou republiku.


