Hledat Strom kategorií e-shopu
CZK | EUR
česky CS | english EN
řemeny, převody
a dopravní pásy
Nákupní košík je prázdný

Elastický řemen na pohonu kompresoru Kaeser

28. 2. 2009   |   aktualizováno 12. 12. 2022

Drážkový řemen Contitech MULTIRIB PK-Elast poprvé použit u pohonu kompresoru...

Pohled na pohon kompresuru s elastickýn drážkovým řemenemNa nových stacionárních šroubových kompresorech SX a SXC německé firmy Kaeser Compresoren z Coburgu jsou použity elastické drážkové řemeny Contitech MULTIRIB Elast.

Odstranění napínacího mechanismu

Řemeny profilu PK byly vůbec poprvé v praxi použity k pohonu kompresorů. Řemeny mají elastické tažné vlákno, nemusí být při dopínány a pracují prakticky bez údržby. Výhody jsou jednoznačné: „Původní, neelastické drážkové řemeny, musí být nejprve nasazeny a po určité době záběhu dodatečně dopnuty." vysvětluje Dietmar Pohl vedoucí vývoje ContiTech PTG Segment Industrie. „U našich drážkových řemenů je potřebné napnutí započítáno do zvýšeného předpětí, a tím je dosaženo cíleného stavu, aniž bychom museli řemeny dopínat." Díky tomuto řemenu může firma Kaeser, jeden z největších výrobců kompresorů v Evropě, odstranit kompletní napínací mechanismus.

Vyšší teplotní odolnost

Další výhodou je vyšší teplotní odolnost, speciálního materiálu na bázi EPDM směsi. „Ani trvalý provoz při teplotách nad 80 stupňů nemá vliv na vlastnosti řemenu." zdůrazňuje pan Pohl. Kompresory firmy Kaeser s tímto řemenem je možno použít i při extrémních venkovních teplotách až 45 stupňů.

Snížení chvění a hlučnosti

Konstrukce kompresoru s elastickým řemenem přináší řadu výhod i při jiných aplikacích. Například v autodílnách, kde kompresory slouží k výrobě stlačeného vzduchu pro utahovací zařízení, elastické řemeny lépe tlumí rázy a kompresory pracují prakticky bez vibrací. To zmenšuje nároky na všechny součásti a zvyšuje životnost kompresoru. Dochází ke snížení hlučnosti a zlepšení pracovního prostředí.

Jednoduchý servis

Při servisu kompresoru a plánované výměně řemenů se díky pevné osové vzdálenosti a pevné pozici kompresorového bloku zjednodušuje výměna a nemůže dojít k nastavení špatného předpětí. Řemen je podle požadavků výrobce navržen na servisní interval 6000 hodin. Jelikož přístup k pohonu komp-resoru je velmi snadný, je výměna řemenu velice rychlá a jednoduchá. Při provozních zkouškách je testována možnost zvýšení servisního intervalu až na 12000 hodin.

Malé rozměry pohonů

Výhody řemenů CONTI-V MULTIRIB přesvědčily konstruktéry firmy Kaeser nejenom díky zvýšené životnosti: „Řemeny přenáší maximální zatížení při použití velmi malých průměrů řemenic a umožňují svou pružností vytvoření kompaktních převodů s různými převodovými poměry." zdůrazňuje pan Pohl z firmy Contitech. K dokonalé kompatibilitě a spolehlivosti přispívá normalizovaný profil řemenů a řemenic (ISO9981; DIN 7867; profil PK rozteč 3,56 mm). Nové kompresory Kaeser řady SX mají základovou plochu 0,37 m2 (kompresory řady SXC s integrovanou sušičkou vzduchu mají 0,62 m2) a vyrobí za 1 minuty 800l stlačeného vzduchu, při tlaku 8 barů. Díky jednoznačným výhodám při výrobě a použití plánuje výrobce do budoucna všechny lehké pohony kompresorů předělat z klínových řemenů a běžných drážkových řemenů na elastické drážkové řemeny.