Hledat Strom kategorií e-shopu
CZK | EUR
česky CS | english EN
řemeny, převody
a dopravní pásy
Nákupní košík je prázdný

CONTI-V FO PIONEER se mění na CONTI VX ADVANCE

2. 4. 2024

Špičkové klínové řemeny z EPDM pro nejvyšší výkony známé svým modrým provedením jsou již vyráběny v černém designu s novým názvem.

Black is the new blue - banner s chamelenonem

Black Is the New Blue

Technicky ani výkonově se tyto řemeny nemění. Použité materiály zůstávají.

Jak jsme informovali již v předešlých newsletterch i v článcích na našem webu, v rámci projektu Continental CONTINUITY dochází ke globálnímu sjednocení názvů řemenů a výkonnostních řad napříč celým portfoliem ContiTech:


Klínové řemeny CONTI-V FO PIONEER byly jedinými v nabídce ContiTech, které neměly firemní design, tj. černou barvu pryže se žlutým nebo bílým potiskem.

V případě nových řemenů CONTI VX ADVANCE dochází v této fázi sice k výrazné, nicméně skutečně pouze k vizuální změně. Použitím jiné barvy vnější krycí textilie se dosud modré hřbety řemenů, při nasazení v převodech jejich nejvíce viditelné části, změní na černé. Nový bude i design jejich potisku.

Struktura značení a piktogramů

Špičkové klínové řemeny z EPDM v e-shopu TYMA CZ

V nabídce e-shopu budeme samozřejmě rozlišovat mezi modrou a černou verzí EPDM řemenů. Poznáte je tedy jednoduše podle obrázku i názvu.

Koupit řemen   nebo   Kontaktovat obchodníka.

Rozšíří se nabídka vyráběných rozměrů:

  • U všech profilů bude možné vyrobit řemeny až do délky 6 850 mm (dosavadní maximum bylo 5 000 mm).

  • Budou přidány nové rozměry v profilu 8VX.

    Tím se zajímavě rozšíří možnosti aplikace u převodů s nejvyššími výkony, i ve stovkách kW.

Tabulka s přehledem nabízených profilů a rozsahem délek, v nichž jsou vyráběny

Profil Rozsah délek
XPZ/3VX 512–3 550 mm *
XPA 590–4 000 mm *
XPB/5VX 1 000–5 000 mm *
XPC 1 900–5 000 mm *
8VX Na zakázku *

* Všechny profily budou dostupné na zakázku až do 6 850 mm.

Dodávky klínových řemenů z EPDM od TYMA CZ

Dle informací od výrobce byla výroba nových černých řemenů CONTI VX ADVANCE zahájena v prvním čtvrtletí letošního roku.

Jak jsme již popsali výše, mají modré CONTI-V FO PIONEER i černé řemeny CONTI VX ADVANCE naprosto shodné vlastnosti. Není potřeba měnit konstrukci, způsob montáže, nastavení předpětí ani způsob provozu.

Jaké řemeny dostanu?

Nový vzhled hřbetu řemenů z EPDM od společnosti ContiTech

U e-shopových objednávek je to jednoduché – o jakou barvu řemenu se jedná, poznáte podle názvu položky (CONTI-V FO PIONEER jsou modré, CONTI VX ADVANCE jsou černé).

U objednávek mimo e-shop budeme nejprve vyskladňovat dosavadní modré řemeny a dle nových dodávek je postupně nahrazovat řemeny v černé barvě. Půjde o přechodné období, ve kterém bude docházet i ke smíšeným dodávkám modrých a černých řemenů.

A přestože jsou tyto řemeny funkčně plně zaměnitelné, přijmeme taková skladová a distribuční opatření, abyste byli pokaždé informováni před potvrzením své objednávky, v jakém provedení Vám konkrétní řemeny zašleme.

Správné plnění Vašich objednávek je pro nás nejvyšší prioritou.

Historie řemenů z EPDM od společnosti ContiTech

První generace: CONTI-V FO PIONEER

Ilustrativní obrázek s modrým hřbetem řemenu a bílým autobusem

Před více než 10 lety, v roce 2013, jsme dostali první řemeny ContiTech FO PIONEER. V té době šlo o absolutní posun možností použití klínových řemenů. Zásadní inovací, kterou tehdy společnost Continental jako první výrobce klínových řemenů udělala, bylo použití směsi pryže EPDM. Tato syntetická směs pryže má, na rozdíl od původních pryžových materiálů, výrazně vyšší teplotní odolnost, až do 130 °C.

Naše první zkušenost s aplikací ContiTech FO PIONEER:

„V roce 2013 jsme řešili požadavek výrobce autobusů na odstranění problému s praskáním řemenů a nízkou životností řemenů pro pohon kompresoru klimatizace. Docházelo k tomu, že dříve používané řemeny z pryže NBR měly životnost pouze necelý jeden rok. Prasklé řemeny byly zcela ztvrdlé, měly popraskané boky a spodní pryžovou část, která se dala i rukou snadno lámat, jak guma zcela ztratila svou pružnost.

Po analýze a měření jsme došli k závěru, že k tomuto poškození řemenů dochází jednoznačně z důvodu příliš vysoké teploty. Teplota v motorovém prostoru byla až 80 °C, k tomu bylo třeba přičíst ještě teplotu vznikající provozem řemenů – tj. záběrem, prokluzem a střídavým ohybem. Výsledná teplota samotného řemenu překračovala výrazně maximální odolnost původních řemenů, která byla 90 °C.

A právě tehdy jsme jako prototypovou aplikaci použili řemeny z EPDM ContiTech CONTI-V FO PIONEER první generace. Rozdíl teplotní odolnosti byl tak vysoký, že ani po několika letech provozu nedocházelo k výpadku řemenů z důvodu ztvrdnutí po nadměrném teplotním namáhání,“ vzpomíná Ing. Bohumil Kaplan, jeden ze zakladatelů a současný jednatel společnosti TYMA CZ.

Druhá generace: CONTI-V FO PIONEER

Fotografie řemenu CONTI-V FO PIONEER

Dalším milníkem bylo zavedení druhé generace řemenů CONTI-V FO PIONEER v roce 2018, se kterou jsme se setkávali v portfoliu ContiTech dosud.

Inovované řemeny mají optimalizovaný tvar zubů pro zajištění flexibility i při použití vnějších napínacích kladek. Byla použita odolnější, vlákny vyztužená směs pryže EPDM. Přenášený výkon vzrostl cca o 5,5 % oproti řemenům první generace. Speciální tažná vlákna působením teploty při provozu kompenzují ztrátu předpětí.

Tyto řemeny jsou v mnoha aplikacích označovány jako bezúdržbové. Díky novému složení materiálu EPDM se současně staly prvními klínovými řemeny se sníženým obsahem polycyklických aromatických uhlovodíků (PAU/PAH) a splňují tak požadavky ochrany zdraví a životního prostředí i při dlouhodobém provozu.

Při výměně stávajících klasických klínových řemenů za řemeny CONTI-V FO PIONEER dochází k výrazné úspoře energie.

Třetí generace: CONTI VX ADVANCE

Fotografie řemenu CONTI VX ADVANCE

Nový klínový řemen CONTI VX ADVANCE bude stejně jako jeho předchůdce CONTI-V FO PIONEER nejčastěji nasazován zejména u kompresorů, stavebních strojů, rozbrušovacích pil, ventilátorů, dmychadel nebo čerpadel.

Je určený pro přenos nejvyšších výkonů, je vysoce teplotně odolný, splňuje požadavky na elektrickou vodivost dle normy ISO 1813 a je vyráběn se sníženým obsahem polycyklických aromatických uhlovodíků (PAU/PAH).


Špičkové klínové řemeny z EPDM v e-shopu TYMA CZ